سینک سرامیکی یا نسوز یک گزینه محبوب برای هر دو حمام و آشپزخانه است. این نوع سینک ها به صاحبان خانه این امکان را می دهد که سایر وسایل را تکمیل کنند و از تم های مختلف برای نمایش خلاقیت خود استفاده کنند. صاحبان خانه زمان زیادی را در آشپزخانه خود در سینک خود می گذرانند، بنابراین یک سینک از نظر بصری دلپذیر که مکمل دکوراسیون آنها باشد، افزودنی خوشایند برای خانه است.
سینک فایرفری چیست؟

این کمک می کند تا قبل از تصمیم گیری، تفاوت ها و شباهت های بین سینک ظرفشویی سرامیکی در مقابل سینک نسوز را درک کنید. طبق گفته Sinkology، خاک نسوز نوعی سرامیک است. و خرید روشویی سرامیکی  با این حال، نحوه تولید آن را بسیار بادوام و مراقبت از آن آسان می کند. خاک رس مخلوطی از خاک رس و لعاب است که در دمای بسیار بالا (1600 تا 2200 درجه فارنهایت) پخته می شود. این فرآیند حرارت بالا باعث می شود خاک نسوز بسیار بادوام باشد. خاک نسوز را می توان به هر شکلی قالب گیری کرد و آن را قابل تنظیم می کند.

ظاهر آن شبیه چدن لعابی است، اما مینا نیست. به عنوان مثال، مینای دندان را می توان با استفاده از پاک کننده های ساینده خراش داد، اما خاک نسوز در برابر سایش، پاک کننده ها و خراش بسیار مقاوم تر است. سینک نسوز را مانند سینک های دیگر تمیز کنید. خاک نسوز در برابر لکه ها مقاوم است، بنابراین باید به سادگی سینک را به طور منظم آبکشی و پاک کنید تا غذا یا مواد دیگر به سطح آن نچسبند.

برای تمیز کردن از پاک کننده های ملایم و پارچه نرم استفاده کنید. پاک کردن سطح برای خشک شدن پس از هر بار استفاده می تواند از ایجاد لک جلوگیری کند. Sinkology پیشنهاد می کند از یک کاردک پلاستیکی برای خراش دادن هر چیزی که ممکن است روی آن گیر کرده باشد استفاده کنید. اپیلاسیون سینک حدود یک بار در ماه با موم کارناوبا می تواند جریان آب روی سینک را صاف نگه دارد.
سینک سرامیکی چیست؟

خاک نسوز نوعی سرامیک است. به گفته Signature Hardware، سرامیک نوعی سفال است که از خاک رس ساخته شده و در اثر حرارت سخت می شود. سرامیک ها از مخلوط خاک رس، پودر، رنگدانه و آب و شکل دادن به مواد و سپس پختن آن در کوره ایجاد می شوند. پرسلن سخت ترین ماده سرامیکی موجود است. یکی از راه‌هایی که می‌توان در مورد تفاوت سینک سرامیکی با سینک نسوز فکر کرد، این است که همه سینک‌های چینی نسوز هستند، اما همه سرامیک‌ها خاک نسوز نیستند.

طبق گفته ترنر هستینگز، خاک نسوز در دمایی تقریباً دو برابر دیگر سرامیک ها پخته می شود. در حالی که سینک سرامیکی دارای سطح سختی است، اما همچنان مستعد خراشیدگی یا لکه شدن است. Blanco سازنده سینک می گوید برای جلوگیری از لک شدن سینک ظرفشویی روزانه توصیه می شود - به غذاهایی مانند تفاله قهوه یا چای سیاه، زردچوبه یا چغندر فکر کنید. بلانکو توصیه می کند هر روز سینک را با مایع ظرفشویی، آب و یک اسفنج نرم پاک کنید. برای تمیز کردن هفتگی عمیق تر، از یک پاک کننده غیر ساینده و یک پارچه نرم استفاده کنید. پس از هر بار استفاده، سینک سرامیکی را کاملاً بشویید. همچنین هنگام استفاده از پاک کننده های تخلیه یا هنگام تمیز کردن هر چیزی در سینک که ممکن است به برس فولادی نیاز داشته باشد یا هر چیزی که می تواند سطح را خراش دهد مراقب باشید.
معایب سینک سرامیکی در مقابل نسوز

سینک نسوز اعم از سرامیکی، چینی یا خاک نسوز واقعی، سنگین است و به طور معمول نیاز به حمایت اضافی در زیر میز آشپزخانه یا حمام دارد. Sinkology می گوید سینک های نسوز آنها حدود 100 پوند وزن دارند. در حالی که یک سینک چدنی از یک رقیب ممکن است حدود 150 پوند وزن داشته باشد. آکانتوس طراحی آشپزخانه ادعا می کند که خاک نسوز در مقایسه با چدن یا سرامیک گران ترین گزینه است.

انتخاب رنگ در سینک نسوز ممکن است محدودتر از سایر مواد سینک باشد. سینک نسوز اغلب با سبک "خانه مزرعه" دکوراسیون داخلی همراه است و در این طرح تزئینی، سفید رایج ترین رنگ سینک است. مینا روی سینک میناکاری شده را می توان در رنگ های مختلف سفارشی کرد.

سینک های سرامیکی یا چینی با سطح سفید براقشان فاکتور «واو» دارند، اما لعاب سینک های سرامیکی تا حدودی ظریف است. اگرچه بادوام است، اما می توان آن را تراشه کرد، به این معنی که اگر تراشه شد، باید تعمیر شود تا از آسیب دیدن پوشش جلوگیری شود. سینک سفید نیز کثیفی را راحت‌تر از سینک تزئینی در رنگ دیگر نشان می‌دهد، اما انتخاب رنگ بستگی به طرح رنگ طرح شما دارد.

پنجشنبه 17 آذر 1401
بؤلوملر :